Aug 11, 2009

House Warming + Kenduri Doa Selamat

Ahad kelmarin ada buat kenduri doa selamat di rumah long sempena naik rumah bersekali dengan kenduri menyambut Ramadhan. Meriah sungguh. Tetamu yang datang, selain dari sedara-mara adalah kawan-kawan cikgu long dan abang zaidi....
Antara makananyang dimasak sendiri yang menjadi jamuan tetamu yang datang. Tak sempat nak ambil gambar satu-satu sebab tak ada time. Semua ni masak sendiri dengan bantuan mak-mak sedara semua. Menu hari tu Ayam Masak Kurma, Sambal Udang Petai, Pajeri Nenas, Goreng Ikan Masin Talang, Acar Timun, Masak Tempoyak Daun Kadok, Ulam-ulaman dan sambal belacan. Pencuci mulut plak, serawa durian dan pulut serta buah-buahan. Memang lebam la makan hari tu...hehehehehhehh.....

Ni masa 1st badge tetamu yang start makan....patutnya doa selamat buat pukul 12.30 tp disebabkan tok imam ada hal maka doa selamat dipercepatkan ke pukul 12.00. So ada lah dua tiga puntung orang je yang bertahlil. Tetamu yang dijemput start berduyun-duyun sebaik je tok imam mengamin doa terakhir....Takper ler...join makan je la....
Start 12.30 tu ramai ler sampai tak menang tangan ler long dan abang zaidi menyambut tetamu...(tak sempat ambil gambar crowd to seme)....lebih kurang pukul 3 petang tetamu mula surut. Semua kawan2 sekolah dorang belaka....katanya dia menjemput cikgu2 dari 4 sekolah selain dari jiran tetangga...perrrgghhh ..
Ini adegan didapur....makngah dengan pakteh selap melayak durian..........

Semasa tahlil. Sempat ambil gambar yang pompuan nya aje....Malas nak menyebok kat depan-depan tu nak ambil gambar tok imam...pelik pulak dia nanti....
Didalam rumah.....Nani and Adik. Right pic - Pakteh dan Makteh

Ni semua gambar sedara-mara... Cu dan pakcu....Aku dan ana...

Ni Ima, semakin tembun sejak beranak kecik nih.......kasi kurus sket....nak puasa ni boleh ler tahan napsu makan sket........
Aku rasa aku ni tak reti nak ambil gambar yang menarik sebab aku x reti nak catch up adegan-adegan yang menarik untuk dimasukkan dalam blog aku nih sedangkan betapa banyak snap-snap yang menarik yang patut aku ambil. Ntah, tak berapa pandai mengambil gambar...Macam contoh, patut aku ambil gambar masa tetamu tengah crowd. Long and the gang.....Ambil gambar rumah dan ruang-ruang rumah...ye ler, dah namanya house warming kan....bila tengok balik gambar-gambar yang aku ambil, ntah apa-apa punya gambar semenya....
nanti lah lain kali aku akan dptkan shot yang lebih menarik untuk dijadikan tatapan semua....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...