Oct 9, 2012

Kitchen Kabinet & Wardrobe

 Assalammualaikum...

Weeewiitttttttt...sabtu lepas KC & wardrobe dah selamat pon dipasang.... wa ha ha... suka ati i.  Syukur.  Alhamdullillah. Murah rezeki masuk rumah kali ni. merasa guna wardrobe dan KC. Rumah sebelum ni guna loose furniture je.  Nasib baik pon. takde la runsing2 nanti nak sewakan rumah tu pada orang.  Kalau tak nanti risau pulak orang tak boleh nak jaga harta kita elok-elok macamana kita jaga.

Ok, wardrobe ni aku letakkan di famili hall tingkat atas. tak buat besar mana pon.  bajet membenarkan 6.5 kaki je.  memang kalau ikut ati mau sepanjang-panjang dinding tu. 





Dua orang buat keje kat atas tu. senyap, tekun dan tertib je dua orang ni buat kerja.  Suka tengok.  Dengan bajet yang ada boleh dapat lah wardrobe anti jump 6.5 kaki. dengan harga RM350 sekaki.
Free gift: Soft Close Hinges, Full Extension and Heavy Duty Drawer Set, Drawer.

 

Inilah hasilnya.  Sesuai dengan warna dinding tu kan.  Cantik pulak aku tengok.  Cat ni guna cat KCC korevon Silk2 5 liter base 1 code: 7175 (RM84.00).  Kaler cat tu dengan lampu 5 bulb berwarna kuning membuatkan ruang ni nampak sungguh lembut dan tenang. Memang sesuai kami jadikan ruang ni untuk ruang keluarga nanti. 

 Compartment dalam wardrobe. kiri kanan aku buat ruang yang hampir sama.  senang nak simpan barang-barang macam bantal, selimut, toto.  pendek kata untuk buat storage am yang akan digunakan bila ada tetamu datang.

 Ni keje kat bawah pulak.  Uncle ni buat sorang-sorang je beb.  Umur 62 dah tu.  dia kata dia start buat keje-keje bertukang ni sejak umur 14 tahun lagi.  so no wonder tengok dia punya skill.  memang mahir.  mulut tak berbunyi pon buat keje.  releks je sengsorang..

 Aku guna 3G kitchen kab.  mula-mula ambil warna crystal white dengan titanium.  Last minit tukar ke green and black.  boleh la ek....dah macam-macam kaler plak kat dapor kita tu.



Ni yang dah siap. 9 kaki base unit. Nanti bila dah pindah boleh touchup dengan eksesori dapur.  
Free gift:  Bottle Rack, Spoon Tray,
Dia nak bagi tray pinggan jugak tapi kedudukan yang terlalu hampir dengan api so tak jadi lah. dapor sempit je pon. macam-macam nak pulak kan,....
 
 4 kaki wall unit. semua aku ambil yang buka dari bawah tarik ke atas. full extension sampai atas.  Nampak elok sket dak? dari biar kosong pas tu nanti nak kena cuci plaks sebab berhabok.  


Ni pulak 7 kali wall unit full extension jugak.  Bawah tu aku tak letak sebab aku ada loose kabient kat rumah ni.  pindah nanti aku nak cat balik kaler hitam baru sesuai dorang dok together-gether kat dapor nanti.

Moga-moga lepas ni dapor aku akan lebih kelihatan tenang dan harmoni.  Dari sekarang yang tonggang langgang sebab tak cukup storage... (alah! alasan, tak boleh blah, dah pemalas tu buat lah dapor canggih cam ner gaya pon tetap sepah! heheheh..)



ha ni ler tukang aku..... call la deme kalau berminat.
  
Ekceli aku pon kenal dorang ni dari cari.com.  banyak review yang bes2 so aku pon call ler jemput datang ngkukur kat rumah. very friendly. dan murah juger. tu yang nak tu.
kalau korang berminat boleh call dorang.  boleh jugak cari kat forum cari.com.  boleh baca review2 customer yang lain.  tu yang penting kan.  pendapat dari orang yang dah buat.  kalau kita dapat yang murah sekali pon tapi tak pernah tahu performance tukang tu payah jugak... jadi ler cam rumah aku ni.  macam buat ngan tukang yang tangan cuma ada satu..... tu kisah lalu!!!!...tapi geram masih bersaki baki lagi....hahaha...

ok... aku hepi mode today....harap2 tiada apa yang mengspoilkannya.....

3 comments:

~ Z a N n A ~ said...

wow..rumah baru tahniah dear :)

lina said...

tq..rumah baru yang lama...heheh

Unknown said...

kak, cmne nk contact org nie? btw, kt area mane ek? tq nurul.nazrah@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...