Feb 29, 2008

I DON'T LOVE YOU.........

Well, when you go
So never think I'll make you turn to stay
And maybe when you get back
I'll be off to find another way
And after all this time that you still owe
You're still the good-for-nothing I don't know
So take your gloves and get out
Better get out
While you can
When you go
Would you even turn to say
"I don't love you
Like I did yesterday"
Sometimes I cry so hard from pleading
So sick and tired of all the needless beating
But baby when they knock you
Down and out
It's where you oughta stay
And after all the blood that you still owe
Another dollar's just another blow
So fix your eyes and get up
Better get up
While you can
Whoa, whooa
When you go
Would you even turn to say
"I don't love you
Like I did yesterday"
Aku tidak lagi mencintaimu seperti aku mencintaimu semalam. Begitulah bait-bait kata yang diungkap dalam lagu ini. Sungguh menyentuh hati aku. Aku pernah mengalami saat-saat getir percintaan dalam hidup. Dikecewakan apabila saat-saat ditinggalkan kekasih......Parahnya jiwa ketika itu.......Masih terkesan hingga kini, walaupun lama berlalu, namun tidak mampu kututup segala kisah-kisah duka itu walau aku pernah berjanji dengan diri sendiri tidak mungkin kubongkar lagi kenangan semalam, namun makin aku cuba melupakan makin kerap ia datang dalam ingatan. Payah!...memang payah untuk kubuang ianya terus dari ingatan!... Satu persatu gambaran kenangan semakin jelas, dengan kemunculan bait-bait seperti ini, lagi menajamkan ingatan itu......"When you go, don't ever think i'll make you stay"......sangat-sangat sama walaupun ungkapan itu sebenarnya tidak begitu ikhlas, ya masa itu, i want you to stay, stay with me, i feel like to beg you stay....biarlah ianya hanya dalam hatiku ini kerana ketika itu aku tidak mampu menahannya dari pergi..... pergi lah kalau itu keputusanmu, biarlah aku disini tinggal dalam tangisan. Namun untuk aku merayu dan memujukmu tidak sekali-kali...............................

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...