Mar 22, 2011

Hantu Asrama

Pada satu malam, aku dok berlonggok sambil berbaring-baring dalam bilik tidor dengan anak-anak. Cahaya hanya dari lampu tidor yang suram-suram aje. Dari satu cerita ke satu cerita....dan terkeluar cerita ini...kira bed time horror story ler untuk anak-anak aku pada malam tu.... Kesah bermula masa aku tinggal di asrama buat pertama kalinya sekitar tahun 89/90...

U ols pernah dok asrama???.....Kalau pernah, sure u ols selalu dimomokkan dengan citer citer hantu asrama ni kan....haaa!!!....meh sini aku nak citer pasal hantu asrama versi pengalaman aku plak.....

ce citer ce citer....(heheeh)

Kesahnya sekolah aku tu adalah sekolah baru. Terbaik dowhhh*....waktu tu la, di daerah Bentong. Sekolah Menengah Vokasional Bentong, sekarang ni dikenali dengan SM Teknik Tengku Ampuan Afzan, Bentong.....hmmmm aku tak paham dowhhh*.... naper kat Pahang segala sekolah, politeknik, maktab, spital waima nama jalan sekali pon abeh seme guna nama Tengku Ampuan Afzan ngan Sultan Haji Ahmad Shah....ce citer sket!!!!!....off topik jap...heheh..

ok ok meh sambung....

Pulak tu kitaorang first badge waktu tu, sekolah baru, segalanya baru. Sket info pasal sekolah aku tu, dulu kalanya sebelum tegak terbinanya sekolah ni, kawasan tapak sekolah ni adalah hutan yang berbukit, disodok tanahnya elok-elok dan dibuat sekolah. Kiri kanan masih lagi hutan belantara dan belakang sekolah hutan yang berbukit-bukit. Asrama perempuan terletak berhadapan dengan hutan berbukit tu ler dan dorm aku tinggal tu betol-betol menghadap lereng bukit...... Kalau diwaktu siangnya, sungguh aman dan damai dengan tiupan angin yang sepoi-sepoi languange..he he, ni ler bahasa masa we ols budak-budak dulu..... tapi diwaktu malamnya, amat lah gelap pekat likat........

Asrama pulak 5 tingkat tapi cuma tingkat 2 yang penoh dan sebahagian tingkat 3. Cuma murid tingkatan 4 yang memulakan sesi persekolahan masa tu.....semua pelajar tidak dibenarkan berada di tingkat yang kosong tu. Maka memang jadi permainan we ols lah untuk menakut-nakutkan sesama sendiri.....

Aku antara yang berani mulut tapi paling penakut. Takat cerita hantu ni memang bermain dibibir aje ler, tapi dalam hati, aku ler manusia paling takut..hu hu....confirm malam-malam aku tak pernah tidor sorang, sure aku cari partner sekatil double decker aku tu untuk buat teman tidor........ sempit belakang kira, yang penting rasa selamat.............nak terkencing tengah malam pon, aku sanggup tahan, namun nak gi bilik air sorang-sorang.....sorry naik lori..........

Nak jadi citer, pada satu malam gua sudah ada konflik ngan gua punya sleeping partner (??).... declare war...masing-masing tidor atas katil masing-masing. Sebelah katil je pon, jarak dalam 2 3 kaki je pun......Takut gak ni nak tidor sorang-sorang tapi bengang punya pasal....moh ler tidor.... Standard la asrama, pukul 11 ke atas adalah waktu senyap dan wajib tutup lampu kecuali di koridor luar. Tutup aje lampu, jantung aku dup dap dup dap.....rasa macam tak boleh tidor la plak...... Pusing sana pusing sini, tak boleh lelap-lelap jugak. Lebih kurang pukul 1 pg, masa aku ala-ala mamai nak tertidor tetiba aje aku terasa telinga aku ni kena tiup...whooossshhh.... aku terkejut dan tersedar. Bulat mata aku....isyyy sapa pulak ni? kejut-kejutkan aku... kata dalam hati tu.....Tetiba je...tetiba, tetiba... aku dengar orang berjalan pakai selipar turun naik tangga...kelepek, kelepuk, kelepek, kelepuk...kuat dowhhhh*.....pukul berapa ni???...takkan ada orang kat luar lagi...kalau warden tau sure kena marah ni...cakap dalam hati lagi..... tetiba beb!!!!!!...tetiba.....
/
/
/
/
/
Itu bunyi tapak kaki sudah masuk dalam dorm we ols...makkkkk....aku takutttt..... sebab kali ni bukan lagi selipar tu tapi bunyi orang berlajan laju. Yang paling kuat kedengaran ialah bunyi kain sekolahnya (kain sekolah menengah kan tebal)...debush, debush, debush.... masa ni aku rasa ianya betul-betul di bawah kaki aku.....aku tarik selimut..... aku berselubung, macam-macam ayat aku baca, tonggang langgan aku rasa....memang aku takut gilerrr.......masa ni segala peloh jantan betina keluar....aku kepanasan dan kebasahan dalam selimut..... Ndak je aku terjun gi sebelah katil kejut kawan aku tapi aku rasa aku dah keras kat situ... Tapi kali ni antara sedar ngan tidak, ye atau tidak, aku terasa satu tangan menepuk betis aku....kali ni aku memang terkejut beruk, badak, ungka...................selepas itu aku dah tak ingat apa-apa.... samada aku tertidor atau aku terpengsan dalam peloh yang membasah..........sedar-sedar hari dah pagiiiiii......(sebab siren sembahyang subuh berbunyi)..... aku masih berselimut, masih berpeloh........

Itu ler antara pengalama ngan hantu asrama. Banyak lagi ekceli. Ngan kesah budak baru histeria la, yang dok termenung sengsorang ler....cikgu aku kata, dorang ni mengada-ngada aje. Dia tak percaya pasal hantu-hantu ni...

Malam tu jugak, aqel terus kata dia tak nak dok asrama sebab asrama ada hantu. Kena pulak semalam layan DVD, Sini Ada Hantu, yang part hantu asrama askar jepun tu..... Aqel siap mimpi-mimpi lagi hantu jepun datang nak bunuh dia.... hehehhehhe........memang confirm kita tak mau dok asrama.............

# dowh*....bahasa budak-budak sekarang.....best jugak sesekali guna...hehehhe

2 comments:

Unknown said...

beb tumpangtnye, dlu ddk blog mne??

Unknown said...

Zaman ni warden Cikgu Hashim mambra ke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...