Jul 7, 2009

A new Aqeila

Beberapa minggu sudah, Aqeila sebok minta dipotongkan rambutnya. Merengek-rengek sampai bosan melayannya. Hari tu pergi ke The Mines, masuk satu salon. Bila tanya katanya RM30 je, ok ler tu, salon punya gempak, RM30 kira reasonable la. Tapi bila dah dibuka ikatan rambut, dah diletakkan towel, boleh la hair dresser tu kata RM84, boleh gitu?..... mahal nya?...tak kuasa aku. Rambut budak je, bukan nak stylo mana pon, aku sendiri boleh potong kalo diikutkan, tapi takut jugak tak menjadi. Last keluar cam tu je... Terganga-ngaga Qeila, kesian pulak tengok dia. So semalam selepas habis kelas KAFA, terus bawa Qeila ke Presint 9, ada satu kedai potong rambu cuma RM20 aje (kawan recommend). Sangat puas hati dengan potongan dan dandanan nya. Nampak bro ni cam lembut-lembut gitu tapi idak ler jatuh ke tahap pondan tau!!...abang-abang lembut......Wash Cut and Blow RM20...puas hati sesangat!!...so boleh ler datang lagi.......

Aku pulak yang rasa seronok bila kena massage kepala cam ni. Qeila tak henti-henti tersengih, maklum ler ni kali pertama dia syampoo rambut di salon. Biasa DIY je......Kelakar aku tengok gelagat Qeila time ni. Aqel pulak asek menge'pow' aku je, 7-eleven juz kat bawah kedai ni je!!!....kejap-kejap slurpy, kejap-kejap roti.........


Basuh time, disebabkan tempat duduk ni tak mesra kanak-kanak, Qeila terpaksa buat aksi mencangkung sambil berbaring (cam ner tu!!)...kesian anak aku diperlakukan macam tu + geli hati.........
PIC SEBELUM MAKE OVER ....

AFTER

Anak aku yang dah pandai melaram......
Tunggu gigi susu depan nye tu tercabut mesti cun punya........

Suka sangat dia ngan style baru dia nih.... Kalau dikenang-kenang zaman aku kecik2 dulu, jauh lebih beruntung anak-anak aku sekarang ni. Kecil-kecil dah merasa senang, walau tidak mewah tapi diaorang dapat merasa lebihhhhh banyak dari yang aku dapat masa zaman kanak-kanak aku dulu. Ye la, dulu abah seorang aje kerja, kerja kuli plak tu (rujuk kata-kata abah), anak-anak 4 orang semua sedang membesar. Banyak benda semua emak aje yang buat, dari makan, pakaian hingga lah potong-potong rambut pun semua emak buat sendiri. Syukurlah zaman berubah dan Alhamdullillah, Allah dah beri kesenangan pada kitaorang. Moga-moga kitaorang tak lupa jasa mak abah. Ter'corner' sket posting ni...hehehhehe......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...