Mar 12, 2010

Cuti lagi.....

Buurrrrpppp....Alhamdullillah, Syukur kepada Allah, kenyangnya lepas belasah sepinggan mi hun....hmmmm...Salam...Hari ni aku MC. Sakit. Pening Kepala. Patah Semangat. Malas. Macam-macam ada. Dah macam slogan Astro plak. Per, igt Asteruk tu je ke yang macam-macam ada. Aku ni lagi la, satu macam rasa. Fedup, bengkek, malas, tension. Tapi apa boleh buat, kehidupan harus diteruskan. Kalau bukan untuk diri sendiri untuk budak-budak ni ha. Isyyy, apa lah yang aku merepek ni. Ntahlah sejak 4 5 bulan emosi tak stabil betul. Bosan melayan diri sendiri. Adakah aku ini sedang menghadapi pra monopos...isyyy...tak awal sangat ke, aku ni baru aje nak masuk 37....isyyy...bukan! bukan!.....benda lain kot.

Kerana kecelaruan yang melampau itu lah, maka aku ambil MC hari ni. Pagi-pagi buta dah sms bos, "I'm sick, need rest, will take MC bos".....bos aku dengan prihatin nyer reply "ok...take care"...hehhehehhe...nasib baik bos sporting...mcam paham2 aje. Dah lah minggu depan ambil cuti 3 hari, bos plak dan2 aje nak cuti 2 hari...so dia masuk Rabu depan and me will be on Thursday...ok ler tu...selagi itulah bos aku, tempat kerja menjadi tempat paling selesa untuk aku...kalau tukar bos lain ntah ler.....kena ubah! kena ubah!!!!......

Dah siap berkemas ni. Lebih kurang aje. Am home alone. Budak-budak semua gi sekolah. Kata orang sesekali bersendirian syok jugak kan!...syok la sikit, tapi tak boleh lama-lama, sunyi gak dok sorang-sorang nih....petang ni nak packing kain baju. Ha! nak balik KB lagi weh!!!!!......kali ni ada wedding lah pulak. Hari Sabtu (esok) ada wedding, dan senin ada engagement pulak. Tu lah nak kena balik ni. Letih siot, sekali balik perjalanan aje makan 5 6 jam. Tu pun mujur ada mak kat Bentong boleh singgah-singgah. Kalaulah dari Putrajaya direct mau 7 jam baru sampai. Well, apa boleh buat, dah ada occasion adik beradik ni kena lah menghadirkan diri. Esok lusa time kita pulak, walau aku confirm dorang takkan datang punya!!!!.....

Dan plan balik dari KB nanti, nak ikut KT, syok jugakkan perjalanan persisiran pantai. Boleh singgah bermalam ke Cherating semalaman. Sementelah budak2 cuti sek ni kan...cuma kena pikir pasal fulus je la......Balik-balik ke Putrajaya terus pulak kerja...ingat nak apply direct 5 hari, dapat 1 minggu, tapi macam over lah pulak....3 hari cukup la....MC banyak lagi....anytime boleh apply hik hik.....

Tu aje la, kat budak2 selamat cuti sekolah....take care...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...