May 18, 2010

Kek Lemon

Blom masaklagi!!!...

Dah masak pun. Masam-masam manis.....


Teringin kan nak makan kek. Nak beli di bakery yang amat lah manisnya. Skang ni kalau nak makan kek ke kueh ke lebih 'selamat' rasanya kalau dibuat dari dapur sendiri. Sebab boleh dikurangkan manisnya dan kurangkan segala kandungan yang boleh menyumbang kepada tinggi nya kalori makanan tu...heheheh..dah mcm nutritionist la plak ek... meh go tru the resepi...


1/2 biji butter
3/4 cawan gula - ini memang tak manis nak manis kurang2 1.5 cawan gula
1 kotak kecil fresh milk
4 biji telor gred B
2 biji lemon - ambil jus dia
2 sudu besar oren sunquis
sikit esen vanila
2.5 cawan tepung kek
Cara nak buat - dengan aku senang aje, aku masuk dalam blender (ye! yang korang blend cili tu ler). Aku putar seme sekali...one short....kecuali tepung...bila dah sebati tu tuangkan dalam bekas dan masukkan tepung. Gaul rata dan masukkan dalam tin pembakar. Kebetulan aku punya cuppies ni banyak lagi so aku gunalah......ok jugak....
kalau suka kek yang masam-masam manis cuba la.........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...