Nov 26, 2009

Dinner & Shopping @ K4, Alamanda

Hari ni Khamis, 26/11/2009, sehari sebelum semua umat islam di dunia ni menyambut Aidil Adha. Dah namanya raya makaramai la jugak yang dah beransur-ansur meninggalkan rumah masing-masing untukbalik ke kampung. Ada yang kerjakan korban atau sekadar menyambut raya dengan keluarga tersayang. Di Putra Damai ni pon lepas-lepas subuh tadi dah ramai yang mengheret beg balik kampung...aku pon balik jugak tp malam kang tunggu abang balik kerja. Tak sabar nya. Hari ni aku cuti. Ingat nak biskut raya sket, 1 jenis je, jangan x de kan...maklumler. Anak-anak aku semua suka makan kueh raya. Mak pon dok tanya-tanya x buat kueh ke...So kejap lagi I will on my mission.

Ha, sebelum tu nak citer sket, ni ler dia gadget baru aku. Laptop acer. Ikutkan ni model lama tp new item...Gua x de hal la, janji boleh guna, bukan aku ni extreme sgt ngan notebook ni. Janji boleh guna dan tak mahal sangat. Laptop ni aku beli dengan harga RM1599 je. Reasonable kan!!!!... Pas tu masukkan streamyx kat umah...Ambil package yang paling murah sekali. RM60 sebulan...kenalah TM buat promo skang ni....kalau korang nak tau, g lah contact dr sendirik ek...cari TM point berdekatan dengan anda...


Malam tadi dengan laparnya pergi meredah ke Alamanda, dinner di Rasa. Punyalah ramai manusia. Kenapa ek?...aku igt orang cuti hari dan malam tadi dah blah ke kampung masing-masing. Rupanya idok...Aqel makan kue teaw sup, qeila plak, makan yee mee dalam kuali...Ntah apa nama menu tu...x tau, abang yang beli. Orang-orang tua dulu-dulu cukup marah makan dalam periuk ke apatah lagi dalam kuali....tp orang sekarang siap masak dan makan terus dari dalam kuali.



Ni nasi claypot...makan dalam periuk....



Bila perut dah kenyaang baru leh shopping2..bukan shopping apa...shopping barang dapur je... maklum ler nak raya..Plak tu ada tetamu raya nanti...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...