Dec 3, 2009

Kecewanya....

Sepanjang hari ni aku terasa benar nak makan mushroom chicken sup. Ala nak beli yang dalam tin campbell tu je. Didih kejap atas dapur kasi panas. Ye lah, dok kat opis hari ni, aku bantai surfing blog makan-makan je. Tak tau macam mana sup tu yang menggoda tekakku malam ini. Dah jemu makan nasi kot. So petang tadi lepas layan citer Nenek Kebaya, aku ajak budak-budak ni pergi K4, Alamanda. Banyak benda lain nak beli sekali tu yang menyanyah sampai ke Alamanda. Ambil lah sup tu 2 tin, cukup la, bukan ada sapa suka sangat pon, takat nak lepaskan teringin je. Beli sekali roti keras tu apa orang panggil 'france loaf'. Ye ke?...ye la kot...roti tu kan ke keras dan panjang. Bak kata aqel ni itu roti ke rotan bu...ada ke rotan pulak!!. Dia kata lagi kalau buat main rounders ni pon best jugak nih....Macam-macam la ko aqel... best kan roti keras tu sapu dengan garlic butter cecah ngan sup...mmmmmm.... x sabar nya nak balik didihkan sup tu....so OFF dari Alamanda heading balik rumah. Sampai kat parking masa punggah barang dengan budak-budak ni, baru aku pasan eh..mana pulak roti panjang aku ni. Cari-cari dalam boot, ingat tergolek-golek kat dalam tu tp ianya memang takde..Ah sudah!!...mana pulak roti ibu tadi Aqel? Aqel kata bukan ibu yang pegang tadi...Alamak roti tu memang dah sah-sah lah tertinggal masa beli Mcflurry untuk Qeila td di Mc donald....memang takde rezeki aku la...x mo cakap kempunan walau dalam hati kata, mujur x de batu belah batu bertangkup......kalo ada pon x kan aku nk bunuh diri pulak ye tak...hilang akal ke apa? Dengan kecewaya aku menyuruh aqel beli je roti gardenia buat kawan cecah-cecah sup tadi....bakar roti tu sampai terentung, kuciwa punya pasal......lain kali ye tekak, aku gi cari roti tu.........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...