Oct 23, 2010

Entry Terkumpul

Hari Sabtu, hari rehat sampai lebam. Apa ke tidaknya. bergolek aje. Tak kemana-mana. Tapi tadi pagi, awal-awal dah marayau mencari breakfast sampai ke Bangi. Haha!.. kau!...jauh jugak tu... jugak BFF la, Syam...laki masing-masing keje..so mak-mak ni bawak anak-anak bersarapan... sampai laki aku pun perli, "amboi, tak larat-larat pon sampai ke Bangi mencari breakfast"...hai abang!!...kalau dah ndak, merangkak pon ku gagahkan...hihihi......

Borak-borak-borak sambil makan di Islamic Cafe, aku pon tak berapa familiar apa nama tempat tu, nama jalan ke...main follow aje.....dekat 2.5 jam jugak ktorang kat situ, budak2 tu semua dah buat macam rumah dorang dah restoran tu........kami beredar lebih kurang jam 11 pagi. Ok....cerita mana habis beb!!!....kalau jumpa my BFF ni, cerita tak pernah habis.... tak ambil gambar lah pulak kan!!!.....kalau ambil pun malas nak upload...

Sementelah rajin menaip ni, nak citer beberapa kisah.

Kisah 1

Alkisahnya, hari Rabu 13/10 hari tu, dengan tidak semena-menanya kerusi plastik yang aku duduk tetiba aje pecah/patah. Bayangkan lah kerusi tu pun dah tak mampu menampung keberatan badan ahkak ni. Mak ai!...betul-betul terhentak kat bahagian tulang punggung yang paling bawah tu. Memang terasa sangat terhentak. Aku ni idak ler risaukan diri aku ni sangat-sangat tapi risaukan baby kat dalam ni. Suspen giler beb!...tetiba aje dia senyap!...menggelupur dalam -kesusahan aku menegakkan diri dengan bantuan budak-budak berdua tu. Dari muka dorang terselah kekhuatirannya. Masih belum terasa sakitnya. Dalam hati takut jugak tapi aku berserah pada Allah dan berdoa tanpa henti. Tapi malam time aku nk tidor tu aku dengar baby bergerak-gerak dan menendang-nendang secara kerap sekaligus menggembirakan hatiku..hehehhe...kebetulan esoknya ada appt dengan doktor so bagitau doktor dan scan. Alhamdullillah, doktor kata tiada apa-apa yang membimbangkan...semua ok, no blood clot ke apa ke.....Syukran....

KISAH 2

Syukur ke hadrat Allah bila ija (isteri adik no. 3, Uda) selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang sangat comel. Semua baby comel kan!!!. So kitaorang pun bergegas dari Putrajaya ke Hospital Temerloh sebab dah tak sabar-sabar dah nak tengok hantaran dari Syurga itu. Ija bersalin normal. Alksiahnya, dari Hospital Bentong, ija di arahkan membuat pemeriksaan pakar di Hospital Temerloh sebab babynya kecil...Owhh?????..... aku bayangkan kalau baby besar aje yang dikhuatiri sebab takut mengganggu proses kelahiran. Baby kecil pon doktor takut ambil kes ke?.....sampai kena jumpa pakar...dan yang besnya siap soh buat ceasar lagi kalau ada problem....Hmmmm musykill tol ahkak!!!!...... kalau ikutkan Ija ni proses mengandung dan melahirkan anak pertama dulu tidak ler ada masalah apa-apa dan melahirkan di Hospital Bentong aje. Memang la Hosp Bentong ni kurang kelengkapan dan Hospital Temerloh segala kelengkapan dan kepakaran ada kat sana tapi macam menyusahkan orang la pulak. Kelahiran baby baru ni ternyata tidaklah sekecil yang doktor tu bayangkan. 2.6 kg...ok lah kan??...dah size mama dia pon kecil aje...Abangnya masa lahir pon lagi kecil 2.2 aje... hmmmm... Macam-macam betol lah.... Apa-apa pun Alhamdullillah semuanya sudah selesai dan selamat....Amin..

KISAH 3

Ni citer last, nak emosi sket....Sakit hati lah, bila orang masuk lif selalu dok kat depan tpt panel button tu. Dah picit button blah lah dok belakang, perhal ko mengadap panel...kalau ko sorang aje naik lif tu boleh lah buat cam gitu. Ni ramai beb!....geram aje nak sound kan. Aku ni tak dok tinggi sangat, kat tingkat 2 aje.....sakit lah hati aku dibuatnya. kang tersentuh buah anu kang mesti tak suka kan???....isyyyyyy...geram sungguh la....tu pasal aku suka naik tangga dari guna lif....kecuali time balik sebab mendaki tangga tu menggunakan tenaga yang banyak dari turun tangga....sementara beban tinggi ni naik rumah kena lah guna lif.... Ni bukan aje berlaku kat umah ni aje tapi kat tempat keje pun gitew jugak...dah masuk dok menghadap panel button tu.... adoi lah hai...naper lah orang ni tak pikir ke orang ek.......hmmmmmmmmm......

Cukup 3 kisah untuk tengahari sabtu ni...Lain kali citer lagi....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...