Oct 30, 2010

Peasant Blouse for Aqeila

Terasa giannya nak menjahit-jahit la.... gatal sangat tangan-tangan ni. Walau pun badan kurang larat, tapi sebab hati punya pasal, digagahkan jugak. Tu ler kuatnya kata hati. Lagi pun aku memang tercari-cari cara nak buat peasant blouse ni. Kebetulan pulak ada tutorial berkenaan dengannya terus aku print dan buat sendiri. Beli kain koton yang murah-murah aje yang banyak terdapat di Nagoya. Aku rekomen sangat sesapa yang beli koton, pergilah Nagoya. Kotonnya lebih murah dan banyak berbanding store yang lain. Aku buat untuk Aqeila. Buat masa ni tak boleh buat untuk diri sendiri, tengah mengembang kan ni...Kalu tak???....hmmmmm, lebih baik buat baju akak aje...


Taraaaa...ni lah hasilnya. Yang besnya aku siapkan dalam 1 jam setengah aje. hahaha...nak punya pasal. Disebabkan aku guna koton yang murah so jadikan dia baju tidor aje....puas hati buat sendiri. Ni koton yang rm2.50 semeter untuk percubaan. Aku ada beli 5 helai koton yang mahal sket, rm8 semeter. Ni dah jadi ni boleh lah buat lagi untuk baju jalan-jalan pulak.....
Ok kalau ada sesapa yang teringin boleh ler google sendiri Tutorial Peasant Blouse.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...