Jan 10, 2011

Isnin 10 Jan 2011 AKU DALAM BLUES

Kalau gi kerja boleh la kata hari ni monday blues... tp dok umah pon terasa ala-ala blues gitu...

Sunyi lak rasa tinggal berdua aje dengan Aqeisa. Dia pulak asek tidor aje. Sangsi plak dalam hati, normal ke baby 53 hari asek tidor aje. Waktu berjaganya kejap aje. Kurang 10 min sure nak tidor balik. Jaga pun sebab nak susu atau pampers basah. Normal kot ek....

3 4 hari ni Aqeisa asek berak-berak aje. Mula-mula ingat biasa tp hari ni berak dia siap berbuih-buih lagi. Ni dah tak normal ni. Pas tu dia macam bersedak-sedak dalam tidur. Suspen aku dibuatnya. Puas aku ingat-ingat balik pengalaman menjaga abang dan kakaknya dulu tp haram aku tak ingat. Terasa macam baru ber'anak' aje kekdahnya. Sentiasa berdebar. Ndak-ndak pulak bila dia macam tersemput-semput bernafas.

Ingat petang nanti nak bawa Aqeisa visit doktor. Nak jugak tanya doktor kenapa Aqeisa selalu muak susu sampai keluar dari hidung bagai. Pelik betul la. Dah lah aku sorang-sorang kat rumah ni. Macam-macam aku pk kan. Minggu depan nak bawak mak datang sini la. Boring dan sunyi yang semacam menghimpit jiwa raga. Punya lah sunyi sampai jiran atas umah bukak pintu pon boleh dengar.....bunyi lori lalu kat heway nuuuunnnn jauh tu pon boleh dengar dengan ekor telinga (??). Jiran-jiran kiri kanan seme bujang (seme gi keje)......kalau ada pun tak 'mesra'.........hmmmmm.... apa la nak jadi hidup kat sini.... kalaulah ada kecemasan sapa lah nak dicari....kalau call laki, sejam baru sampaiiiiii..... mati biru ler......(mintak jauh!!!)...

Boring la weiiiii....apa lagi ni??????...... nak memasak garam abeh lah pulokkk!!!.... nampak gayanya betapa aje ler ataih katil ni ha!!!....tunggu rescue......owwwhhh...aku memang dalam BLUES.........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...