Apr 6, 2011

Crochetted tote bag

Salam bahagia...



Aku suka buat buat benda yang aku suka. Bz cam ner pon, aku make sure aku ada masa buat benda yang aku suka. Sebab buat benda yang aku suka tu satu terapi untuk aku. Benda yang aku suka tu akan buat otak aku lega sepanjang hari. Tak kisahlah benda yang aku suka tu bermakna buat orang lain atau tidak tapi yang penting benda yang aku suka tu sangat bermakna untuk diri aku....


Ha!...tu dia kata-kata hikmah. Aku suka menjahit. Suka buat crochet juga. Suka sangat. Kalau time mud aku datang, aku boleh menjahit atau crochet round the clock tau!!. Tidur selewat 2 pagi pun aku tak kesah. Ni dah setahun dah aku stop menjahit ni. Skang dah start semula dan dah ada order and booking for coming raya festive.


Skang ni meh nak citer pasal tote beg yang aku crochet. Ekceli aku buat beg ni untuk kegunaan sendiri. Tapi bila Qeila tengok dia boleh buat baik punya marketing pada kawan-kawan dia. Tak sangka biz minded juga budak Aqeila ni. Maka dapatlah order dari kawan-kawannya. Aku pesan jugak pada dia, jangan paksa-paksa orang beli tau dan mesti beritahu kawan-kawan, mesti dapat kebenaran ibu dan ayah dorang dulu. Ye lah!...mana boleh suka-suka hati beli barang-barang ni. Tak penting. Ini cuma eksesori tambahan aje....



See. This is my first project. Crochetted tote beg with flower. Sold out to kawan Qeila... Ada 5 order dari kawan Aqeila. Warna pilihan masing-masing. Size lebih kurang 5' x 5.5'. Juz nice untuk sicilik.




This one untuk kawan aku yang punya, Su. Nampaknya beg ni dah mula tembusi pasaran kat opis aku ni. Sekarang aku sibuk crochet a few beg lagi. Plus ada order girl's hat with ruffle. Hmmm...ada a few projek jugak lagi i.e. flower headband, beannie cap for baby and ecetera.


Nak start doing biz jugak di blog ni tapi belum cukup tangan lagi.

Menjahit pun akan mula sibuk ni. Maklum ler 4 bulan menjelas puasa ni. hehehhee.... Alhamdullillah, rezeki tu...


Well seronokkan when you can turn your hobby to money.

Moga Allah memberkati rezeki yang dicari dan diperolehi. Amin....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...