Apr 1, 2011

SEKADAR...............

Kejadian Satu


Kitaorang naik keretapi, 1 keluarga. Yang bestnya, keretapi ni takde dinding, cuma ada palang pengganti dinding dan saiznya jauh lebih besar dari keretapi yang biasa. Kebanyakan stesen yang kitaorang singgah pun keretapinya jauh lebih banyak dari yang biasa-biasa kita tengok. Pendek kata hari tu semua macam luar dari biasa. Aku anak beranak duduk riang gembira masa keretapi sedang dalam perjalanan. Tiba-tiba ketika sampai di satu stesen, sedang keretapi bergerak perlahan, Aqeila tetiba terjun dari keretapi. Aku tak tahu samada dia terjatuh atau terjun secara sengaja. Aku sangat terkejut. Bertambah terkejut tetiba aje keretapi bergerak dengan laju. Aqeila gagal naik semula, keretapi bergerak makin laju. Aku cemas. Terus aku menjerit sekuat-kuat hati padanya, "Aqeila!!!!....Qeila tunggu kat situ sayang, jangan pergi mana-mana kejap lagi ibu datang ambil Qeila..... Tunggguuuu....Tunggguuuuuu kat situ.................."


OFF



Kejadian Dua


Lokasi: Ditengah-tengah orang ramai, seperti di sebuah stesen. Stesen bas atau stesen kapal terbang atau apa-apa aje stesen yang korang fikir. Tiba-tiba ada seorang perempuan yang tetiba aje mengangis dengan kuat sambil membongkok-bongkokkan badannya. Bukan meraung atau menangisi kejadian sedih. Tapi menangis seperti kanak-kanak, tangisan yang kuat. Biasanya kalau orang dewasa menangis (lebih-lebih lagi di public) seperti...sot!..sot!...aje kan. Cuba bayangkan orang dewasa yang menangis seperti kanak-kanak. Aku hanya memandang dan terus memandang....


OFF



Kejadian Tiga


Suami mintak izin nak kawen satu lagi...whatttttt???????..... Tak, tak....dia tak mintak izin, dia BAGITAU yang dia kawen satu lagi!!!!..... Satu malam dia drive, aku dok sebelah, lalu di Jalan Ipoh. Tapi sungguh aneh, sebijik kereta pun tak kelihatan. Ketika itu dia beritahu yang isteri barunya menginap di kediaman ala-ala rumah kedai....WTF!!!!!!....... Nak naik hanginnnn ke?.... Ntah!!!...aku KELIRU!!!!!....... Yang lebih menyayat hati (menyayat ke???) dia kawen dengan anak sedara dia sendiri....owhhh...BOLEH ke???....anak abang dia tu......arhhhhhhhh!!!.... TERKEJUT monkey u!.......


OFF......


/


/


/


/


/


/


/


/


/


/


Opppssss........PENAT dowh!!!..... satu malam sampai 2 3 kali mimpi....apa raaaaa!!!!....


Ye!!...kejadian-kejadian diatas hanyalah sekadar MIMPI yang menSAKITkan JIWA!!!!....



# Next time tidor lebihkan berdoa!!!!......



...OFF...


3 comments:

Sham said...

lain kali sebelum tido basuh kaki...!

Mine said...

siap mandi...bedak-bedak lagi

Anonymous said...

aku dah jangka dah dowh.....mimpi jerk...yg kes 1 tu memang la mimpi jgan yg ke 3 tu jadi mimpi ngeri ler hehehe....Nau'zubillah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...