Nov 17, 2011

Makan-makan cari jalan....boleh?????...



Assalammuialaikum...



Orang jalan-jalan cari makan dok!...ha! yang kitaorang ni makan-makan cari jalan. Apa taknya...jalan baru setapak dua dah gadoh lapar nak makan. Padahal kat umah tadi rasa cam dah kenyang terbelahak sebab dah isi sampai full tank. Ingat tahan lah petang- petang sket ke baru nak makan. Memang anak-anak aku ni enjoy betol tentang makan.



Weekend lepas (baru hari ni nk citer..wuhuu), kitaorang pergi jalan-jalan Ikano Power Centre. Bukan kali pertama. banyak kali dah. tapi selama ni tak pernah pon makan kat restoran ikea tu. baru kali ni nak rasa. sebab cam bes aje. tgk orang pon ramai gilers.



eh..ikea pon dah boleh bayar monthly ek. ke dah lama. ntah ler sebab aku pon dah lama tak pergi pon. tapi yang perasan untuk set kabinet dapur tu boleh buat monthly installment sampai 36 bulan. leh tahan wo rege. ada yang belas-belas ribu. tapi kena r dengan material. eee syok betol dok ikea. sambil berjalan sambil berangan. tapi tak termampu ler nak ikut selera. ukur baju badan sendiri ler.



k. moh citer makan.






tu dia. sekali hadap. swedish meatball tu best r. aqel beli yang 15 biji. qeila 10 biji. gravy black pepper. sedap la. pas tu aku n hubby ambil roaster rosmarie chicken with pasta. eh best jugak sehhh.




Ni ler pastanya. Solid breast chicken. penoh daging ler pulak.. tak
abeh ler. tak abeh don wori. abang bob ada. cantik pasta dia. berkilat.






Ni ler abang bob. seme dia sapu kasi setel.



uisyyy qeila. makan sayur de?... tak, tak. bukan qeila punya. itu mak punya. bertuah qeila makan sayur. tu brokoli with buttercream sos. mmmmm best jugak. RM4 semangkuk. aku seme bes. kawan2 opis kalau nak makan x mo tanya aku sebab aku sedap belaka. bagi aku selagi tak basi, ko kena respect kat makanan tu. makan lah sebab itu ler rezeki kita untuk hari itu. jangan hina makanan dia sedap ke tak. kalau terlebih flavor tu lain la. selagi rasanya balance, pelase do appreciate food. do not to fussy ok.




makan jugak adik. nampak na botak kepala adik dalam ini gambar. bila nak tumbuh rambut ni dik. nway adik pon really enjoy. tunggu la sket hari lagi. mesti sama naik ngan abang dan kakak.





ni dah balik rumah. mak sangkakan korang ni dah kenyang makan petang tadi. rupernya balik umah mengaum lagi lapor. dah mcam anak rimo pulak..... order pulak pizza 2 keping yang besar punya k. makan lagi.







kusssmangaat anak-anak aku ni makan. cam ner gayanya nak berdiet.


huhu....tak reti aku. tak reti cam ner nak kontrol habit makan anak-anak aku ni. overweight dah dorang ni. kalau tak bagi kang sungguh tak sampai hati. cam ni ler jadi mak. tapi kalau anak-anak dah gemok cam ner. adakah aku perlu dipersalahkan jika mereka gemokkssss????...




mmmmmmm......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...