Jul 7, 2011

Angkat telefon...jangan malas

Alkisahnya, ada sorang PA telah ditukarkan gara-gara panggilan telefon. kesnya tak hangkat telefon yang berdering tu dalam sama 3 saat a.k.a. tiga deringan. plak tu PA dok kat pejabat top management. panggilan pulak dari upper top management. cam ner tu?..

cerita ni dari bos aku. nak warning aku la tu. katanya, bunyi telefon terus angkat. jangan dibior. aik!!!! takkan la pulak dengan SENGAJAnya nak dibiar telefon tu berbunyi bising-bising bos. Telinga ni pun tahu bingit jugak per. Eh!..dia cakap aje. bagi peringatan. nak terasa pe hal.

tapi kan nak cerita lah ek, kebanyakan PA memang selalu ilang kalau bos tak de office contoh, meeting ke luar atau gi outstation ke. baca balik, KEBANYAKKAN hokay, bukan SEMUA. Sure ada urusan punya lah kalau time-time bos x de. Ada tu siap gi tengok wayang ler. balik umah tidor r. kuwang ajau gitew ek. Ai!!!.... aku ni risau giler kalau buat cam tu. Rasa bersalah sangat-sangat pada diri sendiri (Memang sumpah!..selama kerja tak pernah aku buat benda2 ni. Tertidor kat meja aku ni ada r). Takut tak berkat apa yang kita cari selama ni. Memang betul, PA banyak goyang kaki dari kerja. Dah!! keje kita cam tu, time sibuk tu sibuk le. time free tak bermakna kita boleh dok tempat lain selain bilik kita sesuka ati.

wat ever la. tu masing2 punya hal. tapi please la jaga nama. jangan esok2 orang mengata, reti plak nak marah. walhal!. sendiri carik pasal.

K la. bos pesan mesti angkat dalam 3 deringan. kalau tidak dikira GAGAL. kalau nak kemana2 forward call ke hp atau ke open office. baik bos. aku tak kata aku baik. tp aku selalu jaga nama baik aku dan aku kurang selesa kalau orang citer2 perkara buruk pasal aku. jadinya, jangan cipta kontroversi. buat yang baik-baik aje supaya sentiasa disenangi.

#ps - sesekali tu no hal kot....jgn sampai kena cop kaki ngulor udah le...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...