May 16, 2008

My Artwork

Aku suka mengait dan sekarang aku punya work in progress ialah nak buat table cloth dan aku target kena siap untuk hari raya tahun ni. Untuk rumah aku sendiri. Sebenarnya banyak dah barang kait yang aku buat kat rumah tp aku ni bertukar-tukar, kejap nak kaler ni, kejap nak kaler tu. Ada jugak projek aku yang terbengkalai...nak buat cam ner, aku ni kadang-kadang ada mood...

Lagi satu, aku kalau mengait mesti guna chart/diagram, kalau takat baca instruction guna text tu confirm aku tak reti. Buku-buku crochet ni banyak dijual dikedai-kedai buku. Atau kalau rajin surfing, kat tenet pon berlambak. Pattern yang aku buat ni, aku fotostat buku kawan aku. Buku Jepun sebab tulisan semua jepun. Guna diagram/chart lagi senang untuk org yang pandai mengait....kalau guna text instruction tu you all kena la hafal ada tu single crochet, double crochet...dua ni je yang aku tahu...........

Pattern yang kat bawah ni aku buat yang kecik-kecik. Bila dah siap keseluruhannya nanti baru la aku cantum-cantumkan menjadi yang besar untuk dijadikan alas meja......finishing tu baru buat pattern keliling pada alas meja nanti........

Ni step pertama......dan kedua...


Kalau di iron patter ni akan jadi lebih cantik, so sebelum proses cantum-cantum kepingan kecil2 ni, kalo nak iron dulu pon bagus...nanti filet ni akan jadi lebih cantik....

Dah siap 1 keping!!. 1 keping ni biasa aku ambil masa 10 min je nak siapkan, so kalo rajin dapat lah aku buat dalam 10- 15 keping sehari (tu kalau rajin).....untuk jadikannya alas meja, kena buat beratus-ratus keping.....nanti bila dah menjadi alas meja, aku upload ler gambornya kat sini. Aku pilih kuning tahun ni...sebab aku plan nak cat warna kuning rumah aku tahun ni...mungkin bulan depan aku start mengecat... Banyak projek aku nak buat lepas nih...Macam-macam!!!!!......... cuma tak tahu, menjadi ngan idak!!!.....hik!..hik!..








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...