Jun 18, 2009

CD Dance & Pizza

Hari Ahad baru ni aku beli CD untuk exercise. Since aku dah ada 2 3 keping workout DVD low impact, hi impact aerobics, so this time aku decided ambil yang ala-ala dance step dari Paula Abdul. Oh yes!!!....memang menyeronokkan.....I like it...cuma at first tu payah sket sebab aku bukannya reti menari pon...so pelan-pelan la ikut step nya tu...masa warmup 20 min tu on aku dah berpeluh-peluh... masuk je step dia memang lelah... enjoy sangat... lenght DVD ni lebih kurang 54 min comprising warming up, dance and cooling down. Aku baru 2 kali buat dan buat tak habis pon sebab blom boleh catch up step dia tu... dan aku tak pernah ikut cooling down tu sebab memang lepak giler...tak larat nak continue dah.....

Memang respect la dia ni, memang fit giler, Crew dia pon all sharp-sharp step. Memang worth it la beli.....




2 malam buat dance ni, tidur ku memang nyenyak giler sebab aku sangat kepenatan. Tapi tak boleh la buat hari-hari nanti overdo pulak sebab aku bukannya fit macam Paula Abdul ni....slow and steady la yek, ikut kemampuan badan...Aku pon ada beli majalah Rapi Jun 15, 2009... bagus sangat sebab ada panduan makan ikut bentuk badan...siap ada meal plan lagi...Well aku ni apple shape, so aku punya diet plan kena cut off banyak karbohidrat......

Sebelum tu on Saturday, buat pizza la pulak. Mulanya tak confident nak buat tapi disebabkan nak tunjuk skill kat anak-anak aku (sebab dah tercakap ibu reti buat pizza), maka diteruskan jugak....ni la hasilnya...ok lahhh......



Aku buat 3 keping pizza. Buat nipis-nipis je, so dia jadi ala-ala pizza crust....(keras!!! ngeh3x)...


Bentuk nya tak berapa nak bulat sebab no acu mehhh!!!!.... bedal je, janji ada ruper!!!!...


Sebelum bakar.............senang je my pizza's style, doh dia aku guna je resepi buat donut. topping pulak ala-ala spaghetti punya gravy mystyle...very easy meh....chop garlic, onion, goreng sket dengan 2 tablespoon butter, masuk tomato puree 2-3 sudu, cili sos, tomato sos, beef or chicken, sosej and black papper..... done........last sekali, tabur cheese......Nyumm...nyumm....
Jemput Makan...................

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...