Oct 5, 2009

Syawal 2009 - Di KB, Kelantan

Seterusnya, jelajah raya ke KB Kelantan ler pullokkk.... banyak tol tempat beraya... Since citer pun yang dua minggu sudah punya, so biar gambar je la bercerita....




Ni di rumah Zani, sori gambar tak ikut turutan hari raya... main 'boh' je.. Ni tengah senyum-senyum kelat sebab aku sedang sakit perut.. Tiap kali balik KB, aku sure sakit perut sebab aku memang ada masalah 'membuang' bila kat sana. Makan banyak, top-up, top-up, tpi sukar ke tandas...so sakit hati la....

Ni di rumah kawan kakak ipar... dimana ye?...ntah, lupa tanya apa nama tempatnya..

Mimi sebelah kiri, amelin sebelah kanan

with mimi anak sedara asben ku...


Ramai-ramai ler bergambar...


Ni semasa di rumah tok mek dorang, ada banyak kucing. lebih kurang 6 7 ekor gitu...qeila suka sangat kucing, siap minta bawa balik lagi kucing-kucing tu. Tapi sori lah, bukan aku tak suka kucing tapi aku kurang minat sebab tak de sapa nak amek tau pasal kucing tu nanti, nak cuci berak dia, nak mandikan dia, bagi makan lagi. Semua orang pun keluar rumah pagi dan balik petang. So memang takde sesiapa nak mengelolakan kucing tu nanti. Lebih-lebih lagi Aqeila ada asma, lagi la tak digalakkan ada kucing dalam rumah kan....
Rojak keropok

Rojak popia

popia
Sempat jugak pergi makan popia ni, kebetulan dia buka bisnes dia hari Khamis 5 hari raya tu... nak makan sangat. Aku rekomen sangat you all cuba popia ni... dekat bangunan gerai-gerai makan dalam compound Stadium Kota Bharu tu...memang best.... Cuba lah...
End of citer di KB, tak banyak tempat pergi, sebab jalan ya ampun~!!!.....very bad jam...kena lak umah mertua aku tu betul-betul tengah bandar, tolong weh...aku tak lepas ke mana-mana. Nak ke che yeh tersumbat, nak ke Rantau Panjang pon tak boleh.... Ramai betol org Kelantan yang dok luar rupanya....Sekali balik, abeh penuh jalan raya.......
Jadinya, aku pendekkan hari balik kampung, patut plan balik Sabtu, dipendekkan ke pagi Jumaat dah calo.........selain dari perut aku yang meragam bloated dengan angin.......
itulah raya yang seadanya......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...