Feb 8, 2011

All done.....

Selesai sudah percutian kami ke KB. Takde apa yang menarik sangat bagi aku cuma seronok sebab satu famili aku semunya ada. Biasanya balik kampung je dan stay rumah tok mek dorang. This time aku stay ngan famili aku di Kondo Pelangi yang disewa RM350 semalaman. Nice tempat tu. Berdepan dengan sungai Kelantan. Unit yang kami sewa tu ada 4 bilik + living hall yang fully ekon. Semua bilik occupied dengan queen size bed....
Penginapan oklah memang best sangat-sangat. Food pon best...as you know kan..kelantan makan-makan memang heaven........tapi travelling time memang sangat-sangat tak manarik...damn bloody JEM!!!..... what do you expect huh???!!!!!....School break + CNY.....TERRIBLE.....
Bayangkan perjalanan balik kitaorang berbelas-belas jam lamanya....so fatigue!!!!!!!!!!...
Dah lah masa di KB, lansung tak lepas ke mana-mana semata-mata ke Rantau Panjang aje. Tu pun 2 3 jam baru sampai....Malam sebelumnya pergi ke Wakaf Che Yeh pun gitu gak.....PACKED!!!......benci tau!!!...mud nak membeli pon terbantut....
haloooo... bukan kamu sorang aje tau nak bercuti.......
Anyway hajat dorang nak bercuti keKelantan dah pun termakbul...especially abah....lepas jugak hajat dia nak ke Pulau Melaka berjemaah subuh dengan tok guru dan keinginan dia untuk sampai ke Masjid Beijing tu (ala lupa la apa real name masjid) tu. Dapat jugak pergi makan satu famili di Restoran Nasi Ulam di Kraftangan, Kota Bharu. Best makan disini dan murah for sure.
Aku pulak, balik kali ni cuma visit aje ke rumah mertua....tak tau ler apa deme kata...
ala...next time kami balik lagi...
Cuma aku ralat tak dapat bawa famili aku jalan p uas-puas ke Kelantan. Dengan waktu yang singkat ni dan jalan yang tersangat jem, tak dapat jalan KB puas-puas. Nak ke PCB makan 'cholek pun tak dapat. Tak tahulah bila lagi lain kali nak sampai ke KB.....
Koridor di Kondo Pelangi. Its more like homestay....Owner dia cikgu. Buat side income.... Luas kondo ni. Sangat sesuai untuk big famili......
River view dari tingkat 22 kondo......nice dan seram uuuu....too high.....
Saje je letak gambar budak 2 orang ni....himpit menghimpit...cute sangat...!!!...



Tempat ni memang pertama kali aku singgah walau tiap kali bercuti balik kampung, aku akan ke Rantau Panjang untuk shopping tapi tak pernah singgah Masjid ni. Bila ada famili ikut sekali baru ni la kalinya aku singgah..... cantik tempat ni......buat jamak dan lepak2 kat sini....

Dari dalam masjid....sungguh berseni masjid ni...



Ibu mertuaku....
Dulu berdua kini tinggal sorang aje....Tok ayah dah kembali ke rahmullah setahun yang lalu. Sekejap aje dah setahun. Serasa macam baru aje lagi...


Aqel/Qeila and the kazen...

Sekejap aje dapat berjumpa tok mek hari tu. Nantilah kami balik lagi ok...
Bergambar pun tak banyak sebab hampir-hampir sakit jiwa dok dalam kereta......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...