Feb 24, 2011

Puas kucari, belum kutemui....

Dah hampir seminggu ni aku dok men'goggle' aje taska n pengasuh di rumah sekitar Presint 11 dan Presint 9. Banyak. Memang banyak taska kat sini.... lebih 10 call aku buat dan ada 2 3 taska yang aku pergi. Heran. Memang heran. Dalam banyak-banyak boleh semuanya penuh untuk baby bawah 2 tahun. Tinggi sungguh kelahiran di Putrajaya hingga taska yang begitu banyak pun tak tertampung. Maknanya bisnes baby kat sini sangat lah bagusnya.

Yang bestnya, fee dia semua walahhh!!....up to RM500 untuk baby bawah 1 tahun pun ada!!!.... fuyyooo!!!....dasat giler kan.... Kalau taska tu paham-paham jugak lah sebab nak bayar sewa premis, upah pekerja, upah tukang masak lagi....... yang jaga baby kat umah tu apa kes nya mahal-mahal sangat....sampai RM300++..... dah lah jaga baby sampai 4 orang, toddler lagi...isyyyy...tukang jaga sorang-sorang plak tu......

Ekceli aku ni ada bad experience hantar anak ke pengasuh, tu pasal sampai hari ni aku serik sangat-sangat nak hantar ke pengasuh. Tak kata semua pengasuh gitu ok. Beruntung lah mak pak yang dapat pengasuh yang sayangkan anak-anak korang. Memang payah wo! nak dapat cenggitu. Tapi pengasuh sekarang ni kena banyak hati-hati sebab dorang tak mau sayang anak kamu tapi dorang sayang hanya RM kamu!!!... (pun tak semua tau!!!)

Sejak beberapa kes kematian baby kat taska di sekitar putrajaya ni, nampaknya semua taska pon dah alert dan pihak JKM pun gitu. Semua taska skang ni ada ratio yang WAJIB dipatuhi iaitu 1 cikgu 5 baby. Mana yang tak cukup syarat tu boleh ambil toddler aje yang mana ratio dia 1 cikgu 10 kanak-kanak. Tu pasal gamaknya mana-mana taska yang ambil baby full house....tak tertampung...

Plan sabtu ni nak round 1 putrajaya untuk dapatkan taska yang menarik dan menawan hati sebab hanya hati yang kata which one better..... Ada beberapa yang shortlisted ni aku akan pergi tengok nanti...Will update soon.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...