Jul 22, 2008

Cerita-Ceriti Hujung Minggu......

Sorry ler, tak tau nak letak entry apa, main belasah je la!. Before tu aku nak highlight beberapa perkara. Semalam aku diserang sakit perut yang amat sangat masa di office, bukan membuang ke bilik air, tapi macam angin menyerang gitu. Aduh!...punya la sakit sebab macam angin tersumbat tak boleh nak keluar, siap terketar-ketar satu badan, nasib time nak balik tu kurang sket. Kalau tak sure aku tak boleh drive.....Sampai je rumah terus tidor, nak gi klinik tak larat....beli pack dinner siap2 untuk budak2 berdua tu, terus membungkang!!!. Semalam jugak Che Su call, ingat boleh borak lama-lama dengan dia, tapi nak cakap pun macam tak larat je, so kejap je boleh bual ngan dia...sorry che su, nanti kita borak panjang-panjang ok.

Sebelum tu jugak, welcome to ummu, sy pun tak de la terror sangat menjahit ni, cuma ambil baju kurung aje, malas nak ambil yang lain-lain sebab saya ni buat part time je, ambil yang mudah-mudah.... kurang risiko..................

Well!!!!back to cerita hujung minggu aku tadi. Memang tak kemana-mana melainkan melayan budak berdua ni aje. Ye la, hb keje sabtu dan ahad. Dia janji nak bawa ktorag ke Pasar Malam TAR, penyudahnya aku langsung tak menjejak ke tanah pun sabtu hari tu sebab hb balik sampai rumah dah pukul 9 malam. Apa lagi! banyak benda yang di buat dek Qeila mengisi masa hujung minggu kitaorang bersama. Ni ha budak qeila tengah menayang rambut dia yang aku tocangkan kecik-kecik. Macam-macam aje idea dia soh aku buat, pakai kan dia tudung la, siap soh aku ambil gambar dia berposing macam model......


konon-konon nya tengah memusingkan kepala la.....


Naik lengoh tangan aku menocang rambut dia ni. Sepanjang hari tak bukak, siap mandi ngan rambut2 ni, basah dan kering cam tu jer!.......

My model.......

Hari Ahad lewat petang, hb balik terus ajak dia pergi Kamdar, aku tak sabar-sabar nak membeli baju raya dorang. Bukan apa, aku tak nak la tergesa-gesa menjahit nanti. Tak lama lagi dah nak puasa. Kalau boleh bulan puasa aku tak nak lah terkejar-kejar menjahit. Kalau korang nak tau, macam mana banyak pun aku menjahit, baju raya aku tetap kena maintain 5 pasang...hik! hik!... biasa tukang jahit tak de baju raya, tapi tukang jahit yang ini lain sket. Baju hb, anak-anak mesti siap! Kadang-kadang makcik aku pelik, bila time aku boleh jahit banyak-banyak....tu la, meh dok ngan aku, baru tau..heheheheh.....
Yang hijau ni untuk hb ngan aqel, tahun ni aku nak buat tema hijau...aku dan qeila blom dapat lagi baju hijau.... igt weekend ni aku nak potong.......

Ni yang aku jumpa untuk aku dan qeila, mungkin untuk raya ke 2 dan ke 3......sebab kaler hijau blom berjumpa lagi...... so tunggu la ek, mungkin week end ni aku potong, nanti boleh la aku post ke sini... boleh ajar korang yang berminat untuk jahit baju kurung kanak-kanak..jimat belanja, tak payah mengupah dah...upah jahit baju pon mahal la ni, kain murah-murah je!...




1 comment:

alamanda said...

cantiknye bahu raya. ummu plak suka pakai kain sama kayu utk satu family pepagi raya. biru tahun ni. cuma taun ni yg pompuan kainnye ada sulam sulam. nantila kita upload kat blog kita. nanti awak nengok le. tak potong lagi pun. huhuhu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...