Jul 10, 2008

Rejab The 7th

Aku mengambil kesempatan Rejab ni untuk membayar saki-baki hutang puasa aku yang masih ada. 4 hari aje lagi. Memang selalunya kalau bulan Rejab a.k.a. sebelum Ramadhan datang, aku akan settlekan semua puasa-puasa aku. Sambil-sambil berpuasa sunat sekali ler!!!... Bersempena puasa ni jugak, aku berazam nak turunkan sket berat badan aku nih. Nak buat weight loss journal kat sini malu la plak, mana lah tau tak menjadi. Aku ni bukan sekali ni aje dah try turunkan berat, berpuluh-puluh kali dah. Tapi aku rasa, kaedah kira kalori apa yang kita makan macam ada perubahan pulak tapi kesannya lambat la sikit. Dan aku rasa, biar la turun lambat-lambat tapi berkualiti maknanya, berat yang hilang tu takkan datang semula. Aku rasa sejak tahun lepas aku adalah turun dalam 3kg gitu....

So today, bersempena aku start puasa ni, aku pun semat sekali la azam aku tu. Well, this is what i had for my sahur this morning @ 5.30 am. Sandwich telor, nanti aku cari dalam satu website tu, untuk dapatkan berapa agaknya kalori sandwich telor ni. aku amek 4 keping, takat 2 keping tu tak jalan kat perut aku nih. Hik!..hik!!...doakan aku berjaya ngan mission aku nih.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...