May 18, 2009

Chef In A Making....


Semalam aqel sebok nak buat nasi goreng dan sebok nak masak-masak sendiri katanya. Well, aku masakkan nasi dan minta dia tumbuk sendiri bahan-bahan perencah nasi goreng - cili api + bawang putih + bawang merah + halia ngan sedikit belacan. Pas tu , aku soh dia goreng ayam dulu kasi empok.



Seronok nyer di menggoreng-goreng...bising dapur aku semalam. Pas tu aku soh dia masukkan bahan-bahan yang dia dah tumuk tadi. Geli hati tengok aqel tumbuk cili, tapi sayang aku terlupa nak snap aksi dia menumbuk cili.

Berpeluh-peluh Aqel memasak, nasib yang nak makan dia sendiri...... Lain kali siapkan sapu tangan ok...

(Oh ye!...tiada dalam gambar, lepas garing cili, aqel masukkan telor sampai 3 biji ko......., dan seterusnya nasi yang dah digaul ngan kicap - feveret dia la tu... dan goreng sampai gareng)


Tarrraaaaa..... Nasi goreng is ready to eat...




Dengan penuh selera.........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...