May 15, 2009

ntah............

Akhirnya, petang Rabu kelmarin, basah jugak bumi Allah ni.... punya la berhari-hari panas, dah macam kemarau..menjalar-jalar kepanasan dalam umah...feeling naked je kat umah...hehehehe...kat umah ler.....hai!!!...ni baru je azab donia tu...blom lagi azab api neraka.....aduiihhhh....insafff.... Dan semalam aku cuti, ada appointment dengan doktor...maklum ler, dah ambang2 penuaan ni, macam-macam ler penyakitnya...


Dari luar jendela bilikku......pagi khamis 14/4/2009...hari masih renyai-renyai...mcm syok je kalo sambung tidoq gitu..........
Dah sampai ke spital, biasalah amek darah berpain-pain....(??????)...arghhh...sakit tau.......aku snap sengsorang time aku drive, awal plak settle amek darah, jumpa doktor pulak petang nanti, so jalan-jalan la dulu...mana nak pergi ek...Putrajaya ni bukannya ada apa sangat melainkan Alamanda je!!!!...
Kemaruk aku semalam...maklum ler 3 hari berdiet sebab nak kasi cantik reading darah aku (kelentong tol!!!). Bila dah balik, menyesal pulak rasa beli benda-benda manis ni, rugi berdiet......last sekali aku sorokkan benda-benda ni, kalo nampak dek budak-budak tu kang abeh disental seme sekali................kena educate anak-anak aku supaya health concious.............
Lepas settle jumpa doktor, balik semalam teringat pulak abang teringin nak makan puding roti, lama dah dia minta buat puding roti ni, aku je yang malas.....Kebetulan barang ada, dan time pun ada, lebih-lebih lagi, rajin tu ada....aku pun buat ler, senang je pun.... Resepi ni kawan aku mega yang bagi, sedap resepi dia ni, yang paling penting mudah gitu......









Sedap resepi ni, dari kawan aku si megawati...dia memang rajin masak.....









Ni gambar masa kitaorang balik KB masa cuti Labor Day hari tu.....tak plan pun nak balik kampung, tetiba je abang kata nak balik, ye la, bila lagi sebab kebetulan pun cuti 3 hari...... kebetulan masa balik hari tu ada pesta Sua Rasa TV9....cuaca pun memang panas terik time tu...isyyyhhh...tak de aku nak layan sangat sebab ikutkan kat KL ni pon macam-macam hiburan yang ada. Lain la kat Kelantan, masa ni, umat punya la ramai......penoh giler...yela, Kelantan jarang ada hiburan, bila sesekali time ni, happeping giler r.........
Kat bawah tu aqel tengah having his breakfast di Kopitiam, KB...apa ye name restaurant tu...Hayaki Kopitiam, if i'm not mistaken...not bad jugak food taste kat situ...boleh pergi la next time......





















































No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...