May 18, 2009

A Slow Weekend

Rasa boring je Sabtu ni, abang kena kerja, tinggal la aku tiga beranak kat rumah. Bosan sangat. Nak keluar pun macam malas. Cuaca mula panas balik...sungguh membahang....





Roti telur untuk budak-budak tu. Roti sapu marjerin untuk abang. Yang mewah sket tu is for me... ni je yang rajin aku buat pagi-pagi Sabtu yang sangat panjang aku rasa. Hmmmm....apa nak buat ni arrkkkk????....



Kutbah dulu sebelum pergi kerje, tinggalkan task mana yang patut....Dorang ni kalau dengan aku masuk telinga kanan keluar telinga kiri...Balik nanti guru besar nak tengok task yang ditinggalkan complete ke idak....






Dalam kebosanan menunggu tengahari, aku dengan rajin nya buat masker untuk muka aku sendiri. Jumaat hari tu aku dah surfing internet dan ini aku jumpa untuk DIY Rawatan Wajah. Since I am so free, aku pon parut ler karot dan mixkan bahan-bahan tu (tepung jagung ngan kuning telor). Pas tu tepek kat muka...Ahhh...best sangat rasa sebab dah bertahun-tahun dan bermasker gitu. Mula la pelik bebudak tu, kenapa dengan muka ibu tu?????.......


Sup Sayur only meehhhhh..... My lunch for today......





Petang abang balik, terus aku ajak dia ke Pasar Malam Jalan TAR. Mula-mula tu dia malas nak pergi sebab tak ada apa pon nak beli. Betul jugak, sen pun tengah tak de ni...tp boring beb!!!. dari pagi bergolek-golek je dalam umah, nak jugak keluar......last-last kitaorang pergi jugak...Memang tak de apa pon nak beli, beli benda-benda makan je, yang tiga kat atas je sempat snap, yang lain seme abeh masa berjalan-jalan tuh.....memang buang karan.......

###..Aku nak tanya la kat sesapa yang tahu, kenapa posting aku jadi cam ni?...macam setting lari gitu...aku pon tak paham kenapa?...puas dah aku meng adjust tp tak menjadi.....kalo tau, ce bgtau aku sket!!!...."Saya budak baru belajar dan tak pandai-pandai" heheheh.......

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...